Alat Kebolehcapaian

Piagam Pelanggan Tahun 2012 [ JANUARI - JUN ]

LAPORAN PRESTASI PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN
DARI JANUARI HINGGA JUN
BAGI TAHUN 2012

BIL.KETERANGAN PIAGAMJANFEBMACAPRILMEIJUN
1. Memberikan maklumbalas kelulusan permohonan tapak Industri dalam tempoh tidak melebihi 7 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima 100% #a  100% 100% 100% 100%
2. Membuat tawaran jualan kedai/rumah dalam tempoh 1 jam kepada pemohon yang layak #b 100% #b 100% 100% 100%
3. Mengeluarkan surat tawaran sewaan premis dalam tempoh 1 jam kepada pemohon yang layak 100%  100%  100% 100% 100% 100%
4. Mengeluarkan surat tawaran sewaan fasiliti di Kompleks Dagangan Mahkota dalam tempoh 1 jam kepada pemohon yang layak 80%          80% 81% 88% 97% 88%
5. Memberi maklumbalas permohonan kursus / seminar keusahawanan dalam tempoh 1 jam kepada pemohon yang layak #c 100% 100% 100% 100% 100%
6. Membuat pembayaran dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh dokumen tuntutan lengkap diterima. 74%      82% 80% 94% 75% 63%
7. Memberi maklumbalas kepada sebarang pertanyaan, aduan atau cadangan yang dikemukakan oleh pelanggan dalam tempoh tidak melebihi 1 hari 100% 100% 100% 100% 100% 100%
8. Menjawab panggilan telefon dalam tempoh tidak melebihi 10 saat 77%         80% 85% 79% 83% 80%
9. Mengamalkan nilai-nilai murni dan berintegriti semasa memberikan perkhidmatan kepada pelanggan-pelanggan PKNP 100% 100% 96% 97% 74% 100%
0 Piagam 1 Piagam 2 Piagam 3 Piagam 4 Piagam 5 Piagam 6 Piagam 7 Piagam 8 Piagam 9
JAN 100% #b 100% 80% #c 74% 100% 77% 100%
FEB #a 100% 100% 80% 100% 82% 100% 80% 100%
MAC 100% #b 100% 81% 100% 80% 100% 85% 96%
APR 100% 100% 100% 88% 100% 94% 100% 79% 97%
MEI 100% 100% 100% 97% 100% 75% 100% 83% 74%
JUN 100% 100% 100% 88% 100% 63% 100% 80% 100%

Nota:

#a - Tiada permohonan Tapak Industri daripada para pelabur

#b - Tiada permohonan pembelian kedai/rumah

#c - Tiada kursus diadakan pada bulan Januari 2012